tisdag 7 januari 2014

Vet inte om jag bloggat

om det men när vi flyttade in så hade vår grannes döttrar fester varje helg till typ 05. Efter många nätter utan sömn(och det var inte pga trollungen) tog jag mitt trevligaste humör och gick upp, till en otroligt bakfull/ffe full granndotter och berättade lugnt och behärskat(precis som jag alltid är i såna situationer)hur vi kände inför att ha småbarn, jobba heltid och inte få sova. Efter den ggn lugnade det ner sig, jag berättade inget för deras mamma, som trots allt står på kontraktet. 

Men nu närmar sig ett liknande utbrott... 

Och jag tror att det är mamman jag måste ta ett snack med... Hur fan tänker man om man slänger på karaoken, på högsta volym, en tisdagkväll kl 21. Okej om de höll på en liten stund och sen sänkte när klockan tickade på, men nu ligger jag här och försöker sova/se på film, deras karaoke är ffe igång på högsta volym och de kan ju för fan inte sjunga!

Ska man behöva ta fram baseballträt, knacka på och knäcka karaokespelaren??? 

Jag efterlyser lite folkvett och i mitt stilla sinne förstår jag nu varför hennes döttrar tyckte det var helt okej att festa till 05, med högsta volym på stereon, varje helg! 

Men hörrö grannkärringen: 

What goes around, comes around - karma is a bitch and i'm the bitch's mother

 

Inga kommentarer: