tisdag 30 oktober 2012

WOW,

 

jag måste bara tipsa er alla om en vernissage som jag har vart på! När man väl kommer iväg på sådana saker känner man hur mycket man har saknat det! Måste ta mig själv i kragen och förkovra mig mer i konst.

"Miracle" av Maloosak the artist, adressen är  Karlavägen 83, Galleri B-fors. Öppet: ons-tors 13.00-18.00, fre-sön 12.00-16.00.

Se bara här hennes otroliga konst…

Maloosak The Artist

Maloosak, disktraskonst.<br />Foto: Henry Lundholm 05.09.15.

Maloosak The Artist är konstnär från Sverige. Maloosak har gått skola på Beckmans Designhögskola och utbildad inom konst och design hon har även nått ut med sin utställning "säkerhetsrisk" som blev skriver både på hemmaplan och internationellt och flera andra utställningar har hon fått mycket medial uppmärksamhet på för sina annorlunda idéer . Maloosak The Artist är en Internationell samtidskonstnär med fantastiska idéer. Även Hennes konstverk är skulpturala och färgstarka och måleriet har hon ett helt eget signum och helt personligt uttryck sätt.
Maloosak har blivit känd för sina signatur och allt det som Maloosak har gjort har hon avsluta helt på egen hand, bra jobbat. Maloosaks experimentfull med olika processer hon är spännande och tänjer på gränserna för den internationella konsten.


Jag uppskattar också att Maloosak ser alla hennes verk som enskilda konstverk som individer. Häftigt med hennes skulpturala former och hennes lekfullhet som blir till kraftfulla, dunkla och ofta skrämmande varelser finns även vemod men ändå glädje i hennes verk och något mycket vackert.

Inga kommentarer: