torsdag 6 december 2012

Har haft en period då tiden

bara springer ifrån mig och jag hinner inte med men iallafall för att ge lite återkoppling:

 

I onsdagseftermiddag ringde dagis, trollungen hade feber och var rejält hängig. Var bara att bege sig dit och hämta hem henne. Sen pågick den höga febern, snorigheten, grinigheten ända tills söndagen men trollungen fick stanna hemma på måndagen också och vara helt feberfri en hel dag.

Vi skulle gått på kalas i lördags men födelsedagsbarnet var också sjuk så det blev framflyttat till nu på lördag, vilken tur för mig eftersom jag inte hunnit slå in hans paket…

 

Nu är iallafall vardagen tillbaka och tiden rusar iväg. Igår hade vi snöoväder över STHLM och allt stod still, bilar körde fast överallt, folk lämnade sina bilar mitt i vägarna och gick, tunnelbana, buss och pendeltåg inställda och t om Arlanda stängde.

 

J var ute och skottade, puttade bilar och hjälpte massor med människor som kört fast. Vi körde naturligtvis också fast x antal gånger… Men som tur är tar snöoväder faktiskt fram det bästa i (de flesta) stockholmare och man försöker hjälpa varandra.

Nu står bilen dock där den står! Det är fortfarande oskottade vägar, meterhöga drivor där det väl är skottat och gå på trottoaren är inget någon klarar av, om man inte är en

jätte

Inga kommentarer: